[av_image_hotspot src=’https://fargrupconstruct.ro/newsite/wp-content/uploads/2016/05/DJI_0112-1210×423.jpg’ attachment=’949′ attachment_size=’entry_without_sidebar’ hotspot_layout=’numbered’ animation=’fade-in’ hotspot_tooltip_display=” lazy_loading=’disabled’ hotspot_mobile=’aviaTBhotspot_mobile’ id=” custom_class=” template_class=” av_uid=’av-3xizdr’ sc_version=’1.0′]
[av_image_spot tooltip_pos=’av-tt-pos-above av-tt-align-centered’ tooltip_width=’av-tt-default-width’ tooltip_style=’main_color av-tooltip-shadow’ hotspot_color=’custom’ custom_bg=’#d63e2d’ custom_font=’#ffffff’ custom_pulse=” link=” link_target=” hotspot_pos=’43.8,36.1′ av_uid=’av-3oa3l3′ sc_version=’1.0′][/av_image_spot]
[av_image_spot tooltip_pos=’av-tt-pos-above av-tt-align-centered’ tooltip_width=’av-tt-default-width’ tooltip_style=’main_color av-tooltip-shadow’ hotspot_color=’custom’ custom_bg=’#d63e2d’ custom_font=’#ffffff’ custom_pulse=” link=” link_target=” hotspot_pos=’54.5,36.7′ av_uid=’av-3i3j8n’ sc_version=’1.0′][/av_image_spot]
[av_image_spot tooltip_pos=’av-tt-pos-above av-tt-align-centered’ tooltip_width=’av-tt-default-width’ tooltip_style=’main_color av-tooltip-shadow’ hotspot_color=’custom’ custom_bg=’#d63e2d’ custom_font=’#ffffff’ custom_pulse=” link=” link_target=” hotspot_pos=’51.3,46.8′ av_uid=’av-3bx1zb’ sc_version=’1.0′][/av_image_spot]
[av_image_spot tooltip_pos=’av-tt-pos-above av-tt-align-centered’ tooltip_width=’av-tt-default-width’ tooltip_style=’main_color av-tooltip-shadow’ hotspot_color=’custom’ custom_bg=’#d63e2d’ custom_font=’#ffffff’ custom_pulse=” link=” link_target=” hotspot_pos=’57.4,24.3′ av_uid=’av-389lq7′ sc_version=’1.0′][/av_image_spot]
[av_image_spot tooltip_pos=’av-tt-pos-above av-tt-align-centered’ tooltip_width=’av-tt-default-width’ tooltip_style=’main_color av-tooltip-shadow’ hotspot_color=’custom’ custom_bg=’#d63e2d’ custom_font=’#ffffff’ custom_pulse=” link=” link_target=” hotspot_pos=’71.9,26.2′ av_uid=’av-34i7hz’ sc_version=’1.0′][/av_image_spot]
[av_image_spot tooltip_pos=’av-tt-pos-above av-tt-align-centered’ tooltip_width=’av-tt-default-width’ tooltip_style=’main_color av-tooltip-shadow’ hotspot_color=’custom’ custom_bg=’#d63e2d’ custom_font=’#ffffff’ custom_pulse=” link=” link_target=” hotspot_pos=’39.4,61.5′ av_uid=’av-2vt5fr’ sc_version=’1.0′][/av_image_spot]
[av_image_spot tooltip_pos=’av-tt-pos-above av-tt-align-centered’ tooltip_width=’av-tt-default-width’ tooltip_style=’main_color av-tooltip-shadow’ hotspot_color=’custom’ custom_bg=’#d63e2d’ custom_font=’#ffffff’ custom_pulse=” link=” link_target=” hotspot_pos=’48.8,74.7′ av_uid=’av-9npdj’ sc_version=’1.0′][/av_image_spot]
[av_image_spot tooltip_pos=’av-tt-pos-above av-tt-align-centered’ tooltip_width=’av-tt-default-width’ tooltip_style=’main_color av-tooltip-shadow’ hotspot_color=’custom’ custom_bg=’#d63e2d’ custom_font=’#ffffff’ custom_pulse=” link=” link_target=” hotspot_pos=’68.1,90.4′ av_uid=’av-2ilubr’ sc_version=’1.0′][/av_image_spot]
[/av_image_hotspot]
[av_section min_height=” min_height_px=’500px’ padding=’large’ shadow=’no-border-styling’ bottom_border=’no-border-styling’ id=” color=’main_color’ custom_bg=” src=” attachment=” attachment_size=” attach=’scroll’ position=’top left’ repeat=’no-repeat’ video=” video_ratio=’16:9′ overlay_opacity=’0.5′ overlay_color=” overlay_pattern=” overlay_custom_pattern=” av_uid=’av-67syjz’]
[av_heading heading=’Statie betoane Feldru …‘ tag=’h1′ style=’blockquote modern-quote’ subheading_active=” show_icon=” icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ size=’70’ av-medium-font-size-title=” av-small-font-size-title=” av-mini-font-size-title=” subheading_size=’15’ av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” icon_size=” av-medium-font-size-1=” av-small-font-size-1=” av-mini-font-size-1=” color=” custom_font=” icon_color=” margin=” margin_sync=’true’ padding=’30’ icon_padding=’10’ link=” link_target=” id=” custom_class=” template_class=” av_uid=’av-60xlgn’ sc_version=’1.0′ admin_preview_bg=”][/av_heading]
[av_one_half first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=” av_uid=’av-5vgijz’]
[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” template_class=” av_uid=’av-5o8muf’ sc_version=’1.0′ admin_preview_bg=”]
DESPRE BETON
Betoanele sunt produse artificiale cu aspect de conglomerat care se obțin în urma întăririi unor amestecuri bine omogenizate de liant, apă și agregate, eventual aditivi. Amestecul de liant și apă formează o pastă care, în urma unor procese fizico-chimice, se întărește transformându-se într-o substanță solidă care leagă între ele granulele de agregat, dând astfel caracterul de monolit al betonului. Betonul prezintă o bună rezistență la solicitarea de compresiune, dar la solicitarea de tracțiune rezistența betonului este mult mai scăzută (aproximativ de 10 ori mai mică decât cea la compresiune). Din acest motiv pentru a îmbunătăți comportarea materialului la diferite tipuri de solicitări betonul poate fi armat cu diferite produse din oțel.
[/av_textblock]
[/av_one_half][av_one_half min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=” av_uid=’av-5lsggn’]
[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” template_class=” av_uid=’av-5bgnfj’ sc_version=’1.0′ admin_preview_bg=”]
Ca și alte materiale, betonul are proprietatea de a se dilata la temperaturi ridicate.
În industria construcțiilor, betonul, și în special cel armat și precomprimat, reprezintă principalul material de construcții, folosit la structuri, datorită avantajelor pe care le are: durabilitate, executarea elementelor de contrucții sub orice formă, rezistență la foc, caracterul monolit și masivitatea construcțiilor, costul redus.
Acest lucru face ca betoanele să fie materiale foarte variate în ce privește proprietățile lor tehnice, modul de fabricare și punere în lucru. În funcție de modul de armare se clasifică în:
beton cu armătura flexibilă;
beton cu armătura rigidă;
beton precomprimat.
[/av_textblock]
[/av_one_half][/av_section][av_section min_height=” min_height_pc=’25’ min_height_px=’500px’ padding=’huge’ custom_margin=’0px’ custom_margin_sync=’true’ color=’alternate_color’ background=’bg_color’ custom_bg=” background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=’https://fargrupconstruct.ro/newsite/wp-content/uploads/2022/07/DSC09276-1210×423.jpg’ attachment=’1072′ attachment_size=’entry_without_sidebar’ attach=’fixed’ position=’center center’ repeat=’stretch’ video=” video_ratio=’16:9′ overlay_enable=’aviaTBoverlay_enable’ overlay_opacity=’0.8′ overlay_color=’#000000′ overlay_pattern=” overlay_custom_pattern=” shadow=’no-border-styling’ bottom_border=’no-border-styling’ bottom_border_diagonal_color=’#333333′ bottom_border_diagonal_direction=” bottom_border_style=” custom_arrow_bg=” id=” custom_class=” template_class=” aria_label=” av_element_hidden_in_editor=’0′ av_uid=’av-1882fz’ sc_version=’1.0′]
[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=” av_uid=’av-uqktj’]
[av_heading heading=’Tipuri de betoane.‘ tag=’h1′ style=’blockquote modern-quote modern-centered’ subheading_active=” show_icon=” icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ size=’50’ av-medium-font-size-title=” av-small-font-size-title=” av-mini-font-size-title=” subheading_size=’15’ av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” icon_size=” av-medium-font-size-1=” av-small-font-size-1=” av-mini-font-size-1=” color=” custom_font=” icon_color=” margin=” margin_sync=’true’ padding=’20’ icon_padding=’10’ link=” link_target=” id=” custom_class=” template_class=” av_uid=’av-qd3u7′ sc_version=’1.0′ admin_preview_bg=”][/av_heading]
[av_tab_container initial=’1′ position=’top_tab’ boxed=’border_tabs’ alb_description=” id=” custom_class=” template_class=” av_uid=’av-l66beqj4′ sc_version=’1.0′]
[av_tab title=’Beton C8/10, denumire veche B150 ‘ icon_select=’no’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ custom_id=” av_uid=’av-l66bendk’ sc_version=’1.0′]
1) Beton C8/10, denumire veche B150 , beton usor de pus in opera numit si” beton de umplutura” folosit la gropi fundatii de case, blocuri si elevatii usoare. Este compus din patru tipuri de agregate si folosit in majoritatea lucrarilor de constructii.
[/av_tab]
[av_tab title=’2) Beton C12/15,denumire veche B200′ icon_select=’no’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ custom_id=” av_uid=’av-l66bgvp7′ sc_version=’1.0′]
2) Beton C12/15,denumire veche B200, un beton intermediar ce poate fi folosit atat ca beton pentru umplutura dar si beton pentru stalpi si placi de rezistanta la constructii usoare in functie de proiect de tip P+M. Se prezinta in doua forme – pompabil cu diametru maxim la agregate 16mm, si nepompabil cu diametru agregate 31mm.
[/av_tab]
[av_tab title=’3) Beton C16/20, denumire veche B250′ icon_select=’no’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ custom_id=” av_uid=’av-l66bhe52′ sc_version=’1.0′]
3) Beton C16/20, denumire veche B250, cel mai uzual beton folosit in constructiile civile din Romania, betonul de baza pentru placi, stalpi, elavatii si alte structuri de rezistanta ce se produce din patru tipuri de agregate (nisip, 4-8, 8-16, 16-31), ciment apa si aditivi dupa caz. Este folosit la elementele de rezistenta pentru constrctiile de tip P+1+M.
[/av_tab]
[av_tab title=’4) Beton C18/22,5 (denumire veche B300)’ icon_select=’no’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ custom_id=” av_uid=’av-l66bhopv’ sc_version=’1.0′]
4) Beton C18/22,5 (denumire veche B300), beton de rezistenta cu un grad mare de compactare folosit in general la constructiile de tip P+2+M, in functie de proiect. Este un beton care impreuna cu armatura din otel beton ofera o rezistenta sporita oricarui tip de lucrare la care este folosit inclusiv stratului de fundatie la drumuri. Betonul B300, se mai foloseste in functie de proiect si la constructiile clasice de tip vila P+1+M fiind recomandat ca maxim de rezistenta pentru aceste tipuri.
[/av_tab]
[av_tab title=’5) Beton C20/25, denumire veche B350′ icon_select=’no’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ custom_id=” av_uid=’av-l66bhz1e’ sc_version=’1.0′]
5) Beton C20/25, denumire veche B350 beton de rezistenta folosit la majoritatea constructiilor civile si industriale cu precadere la turnarea platformelor, parcarilor, drumurilor de acces pentru mate tonaj, elemente de rezistenta la poduri si ale lucrari importante. Betonul B350, se caracterizeaza printr-o rezistenta deosebita la inghet-dezghet , intarire omogena, prelucrarea usoara a suprafetelor si reducerea timpului de executie. In contactul cu armatura de fier beton, betonul B350 ofera un element de rezistenta deosebit in orice tip de constructie.
[/av_tab]
[av_tab title=’6) Beton C25/30, denumire veche B400′ icon_select=’no’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ custom_id=” av_uid=’av-l66biaps’ sc_version=’1.0′]
6) Beton C25/30, denumire veche B400, beton special folosit la constructiile industriale si civile in general ca strat de baza pentru platforme industriale si drumuri. Preparat cu un ciment special fata de tipurile de betoane de mai sus betonul B400 se poate folosi la cladirile cu regim de inaltime peste 4 etaje. Preturile la betonul B400 sunt mai mari fata de un beton uzual pana in clasa B350 datorita cantitatii de ciment folosit la prepararea lui dar si a tipului special de ciment.
[/av_tab]
[av_tab title=’7) Beton stabilizat 4 si 6 % ciment’ icon_select=’no’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ custom_id=” av_uid=’av-l66biilu’ sc_version=’1.0′]
7) Beton stabilizat 4 si 6 % ciment, un material nelipsit la fundatia drumurilor, soselelor si autostrazilor ce se remarca prin intarire omogena, densitate superioara, risc redus de capilaritate, rezistenta la ingheturi/dezgheturi succesive si evitarea riscului de priza a cimentului.
[/av_tab]
[av_tab title=’8) Beton Bcr 4 si 4,5,’ icon_select=’no’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ custom_id=” av_uid=’av-l66birsl’ sc_version=’1.0′]
8) Beton Bcr 4 si 4,5, denumit si beton rutier este folorit in majoritatea lucrarilor de drumuri ca strat de contact pentru trafic usor si greu. Betonul rutier este preparat cu ciment special si agregate concasate de cariera respectiv granit. Datorita compozitiei speciale, betonul rutier Bcr 4,5 are un pret ridicat fata de betoanele normale si este recomandat pentru sistemul rutier din tara dar si la orice beneficiar ce isi doreste realizarea unui drum privat de durata.
[/av_tab]
[/av_tab_container]
[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” template_class=” av_uid=’av-kykr3′ sc_version=’1.0′ admin_preview_bg=”][/av_textblock]
[/av_one_full][/av_section]